ถอดบทเรียนการช่วยเหลือผู้ประสบภัยจากพายุโพดุล และคาจิกิ
วันที่ 7 พฤศจิกายน 2562 เจ้าหน้าที่สำนักงานบรรเทาทุกข์ ฯ บริษัท สยามแม็คโคร จำกัด(มหาชน) สำนักนโยบายและยุทธศาสตร์ สำนักสารนิเทศและสื่อสารองค์กร สำนักงานบริหารกิจการเหล่ากาชาด สำนักงานจัดหารายได้ ร่วมพูดคุยถึงปัญหา อุปสรรค และข้อเสนอแนะ เพื่อปรับปรุงและพัฒนาการช่วยเหลือผู้ประสบภัยให้อย่างทันท่วงทีและมีประสิทธิภาพต่อไป โดยมี นายแพทย์พิชิต ศิริวรรณ รองผู้อำนวยการสำนักงานบรรเทาทุกข์ ฯ ร่วมพูดคุย ณ ห้องประชุมชั้น 9 ศูนย์บริการโลหิตแห่งชาติ สภากาชาดไทย ถนนอังรีดูนังต์ กรุงเทพฯ
Lessons learn to help victims of the storm, Podul and Kajiki.
On 7 November 2019, the Relief and Community Health Bureau (RCHB), organized to learn the lessons to help victims of the Podul and Kajiki storm, in order to improve and develop the public assistance in a timely manner and continue to be effective, together with Siam Makro Public Company Limited, the Policy and Strategy Office, Information and Communications Department, Administration Bureau, the Thai Red Cross Chapter Administration Office, The Fund Raising Bureau. In this occasion, Pichit Siriwan, M.D., Deputy Director of the RCHB, joined this activities, at meeting room 9th floor, the National Blood Centre, Henry Dunant Rd., Bangkok.